Kelas VII
Assalamualaikum...
Dirumah saja selalu jaga kesehatan, cuci tangan dengan sabun dan jangan lupa beribadah kepada Alloh SWT.
Mengidentifikasi
unsur intrinsik wawaghahan
Kucing Diancam Mughidni
Adek jaman tumbai kucing jama lemaweng kak besahabat. Mulani lemaweng besahabat jama kucing makkung pandai api-api. Ia ghisok dihina jama binatang bagheh. Ulih sebab sina lemaweng nyepok guru sai dapok nawai ya macom-macom ilmu ghik kesaktian.Di pulan kucing sangun dighabai jama binatang-binatang bagheh. Lamun kucing liyu di suatu pok pasti binatang-binatang sain lain ngeni hormat jama ia. Kipak jughena kucing mak pungah, ia pagun ibah hati, mula binatang sai bagheh geghing jama ia.
Suatu ghani kucing ngeghatongi lemaweng sadalih miwang. “Hei lemaweng ulah api niku miwang?” Kucing ngelulih, kidang lemaweng ngehening gawoh, kucing ngelulih luwot,”Cuba niku haniko, sapa sai ngegangumu?”Lemaweng laju cawa,”Nyak dihina!” ia mak beghani ngeliyak mata kucing sai tajom. Kucing ngeghediki lemaweng ghik ngelulih luwot,”jadi niku dija haga api?”
“Nyak haga belajagh jama niku”. Kucing lalang ngedengi, ghik ia ngelulih,:Api mak salah?” Lemaweng nimbal ia mak salah pilih. Kucing lalang luwot sandalih ngeliyak ghik-ghikni gegoh ulai, kuyuk, beruang, babui, ghik rusa.“ Ulih api niku mak beguru jama jelma gawoh?” Lemaweng ngegeleng-gelengko uluni.
“Niku kak mengan?” kucing ngelulih, ulih ia ngeliyak lemaweng jak jeno menguni betongni gawoh. Lemaweng cawa bahwa kak telu ghani ia makkung mengan. Kucing ngayun rusa kenyin ngeni kanikan untuk lemaweng secukupni.Lemaweng senong nihan neghima kanikan sina.Ia mengen bangik nana. Binatang sai lain nontonni. Ulah ngeghasa geli ngeliyak gegunjoghn lemaweng sai mak ngedok nyepok kanikan tenggalan.
Seghadu mengan lemaweng kedugok, ia pedom telelop di ghedik kucing. Waktu ia minjak mak ngedok binatang lain kecuali ia ngeliyak kucing di bah batang lagi mainko ikok, cakar ghik kumisni. Lemaweng ghabai ngeghediki kucing. Kucing kak pandai api tujuannilemaweng sina. “Jemoh gawoh jam telu niku mit dija.” Lemaweng nughut gawoh jama api sai dicawako jama kucing. Jemoh ghanini kucing ngughau ghik-ghikni, ia kilu pendapat tettang tawaran lemaweng sai haga beguru.
“Wat api ya?” beruang ngelulih. :Goh ji kanca-kanca lemaweng sina haga beguru jama nyak kidang makkung kujawab, nyak kilu pendapat kuti.”“Dang teghima”, cawa ulai tegas. “Benogh, dang diteghima!”, cawa beruang ngedukung ulai. “Lemaweng sina ghisok lupa asal usulni” cawa rusa.Kanca-kanca kucing mak ngedok sai setuju lamen lemaweng jadi mughidni.
Taganko gawoh ia nyepok guru sai bagheh, seghadu mansa ilmu ia haga matiko guruni, pokokni dang dikeni hati, naan ya haga kilu jantung.”cawa kuyuk ngingokko.Seghadu ngedengi pendapat ghikni kucing akhirni cawa,”indai kanca seunyinni dengiko ya…. Nyak haga neghima ia jadi mughid, ki ia jahil nyak sai betanggung jawab!”“Yah…… gham haga teancam”, cawa babui biyak hati.Walau biyak hati tiyan neghima keputusan sina.
Sesuai jama janjini dibi sina lemaweng ghatong ngusung kanikkan untuk calon guruni.“Jadi niku temon-temon haga beguru?”Benogh guru” Lemaweng nimbal.”Sanggupkah niku memenuhi syarat-syaratni?”Tanya kucing, “Api syaratni guru?”“Pertama niku mesti rajin bekeghja, keghua ilmu sai niku teghima dang digunako untuk kejahilan, dang pungah, sai ketelu lamun niku ngelanggar niku haga dikutuk jadi binatang sai paling jahil di bumi sinji, sanggup!”.“Sanggup”, lemaweng nimbal.
Kucing mulai ngelajagh lemaweng.Pertama kucing ngelajagh ilmu tegagh sai geluk ghik cagha ngelunccak.Pelajaghan sina dipahami jama lemaweng dilom waktu ghua bulan.Ilmu keghua iyulah cagha ngehambau kak jawoh, ilmu sina dikuasai selama setahun.Seghadu sina latihan dihentiko jama kucing ulih tinggal ghua ilmu sai makkung dikuasai kucing yakdo nguatko tanggai-tanggai ghik ngeluncak di batang.Lemaweng miwang teghus kilu tulung kenyin kucing geluk-geluk nughunko ilmuni jama ya.Akhirni seghadu ghua puluh pitu bulan ya kilu jama kucing. Kucing ngughau beruang supaya ia ngelajagh lemaweng cagha nguatko tanggai-tanggaini. Sebenoghni beruang kebiyaan, ulih kucing memaksa teghus akherni ngelajagh munih.
Ganta tinggal ilmu cakak batang ghik ngeluncak di unggakni.”Ajaghi nyak ilmu sina” kilu lemaweng.“Niku makkung waktuni neghima ilmu sina” jawab kucing.Lemawengteghus memaksa “Ghepa guru?” Kucing tegas “Mak!”.“Guru kak mikighkonni?” lemaweng ngelulih luwot. Kucing kak pandai jama pertanyaan lemaweng, kucing mak cawa luwot.“Ganta nyak mak ngakui niku guruku, nyak kak kuat, niku musuh utamaku.Igok sina!” hani lemaweng marah jama guruni.“Api hanimu?” kucing marah munih.Nyak haga matiko niku”.“Mughid tebel podak…..” kucing tambah marah.Lemaweng keliyakan podak aslini, kucing laju ingok jama nasehat kanca-kancani sai kak saka.Lemaweng laju haga nakop kucing, kucing ngehindar, lemaweng nerkam luwot.Kucing langsung tegagh ghik bejamuk di pucuk batang sai paling ghanggal. Lemaweng mak pandai cakak batang, ia nunggu di bah batang, akhirni ia besumpah “Hai kucing nyak besumpah haga matiko niku dipa gawoh jama keturunanmu, malahan kotorannu haga kukanik!” “Ngedengi sumpah sina kucing keghabaian, hampegh gawoh ya tiyak. Laju ia tughun seghadu lemaweng ninggalko pok sina.
Mitagh jak sina lemaweng beghubah, kanca-kancani ia anggop musuh ghik ia mangsa. Kucing mak tenang di pulan, akherni ia kughuk pekon ghik begaul jama jelma. Ulih sumpah lemaweng sina haga nganik kotoghanni, unggal kucing missing ia nimbun kotoghannni jama tanoh. Sampai ganta lemaweng mak dapok cakak batang gegoh kucing, ulih ia makkung dilajagh jama kucing.
Komponen Unsur Intrinsik
a. Judul
Judul merupakan nama suatu drama, atau hal apapun. Dalam karya seni, judul memiliki peranan penting yang dapat menunjukkan isi cerita secara singkat. Selain itu, dengan melihat judul, kita akan mengetahui beberapa hal atau jalan cerita dari suatu drama. Judul dapat menunjukkan siapa tokoh utama dalam drama tersebut, alur cerita, dan sebagainya.
b. Tema
Tema merupakan keseluruhan dari cerita yang dibuat tema adalah ide pokok yang menjadi dasar atau pokok utama dari drama. Dapat dikatakan tema sebagai “akar” pada suatu drama. Dengan bertolakkan dari tema, unsur-unsur instrinsik drama dikembangkan dan dikarang sedemikian rupa mengikuti tema yang telah ditentukan, seperti alur, pertokohan, latar, gaya bahasa, judul, dan lainya.
c. Plot
Macam-macam plot dalamsuatuceritayaitu:
- Alur maju (prograsif), set cerita berjalan
maju, mulai dari masa kini ke masa yang akan datang.
- Alur mundur (regreasif), kebalikan dari alur
progresif. Set cerita berjalan mundur, yang mana masa kini adalah sebuah
hasil dari konflik-konflik yang terjadi pada masa lalu.
- Alur campuran, alur cerita yang mencampurkan masa kini dengan masa lalu dan juga dengan masa depan. Di sebut juga alur bolak- balik. Cerita dengan alur ini mengungkakpakn konflik yang belum selesai dari masa lalu, masa sekarang, dan penyelesaian di masa depan. Saling terkait satu sama lain.
d. Tokoh cerita/ perwatakan
2. Berdasarkan watak, tokoh antagonis adalah tokoh yang digambarkan sebagai sosok yang penuh keliciikan, jahat dan penyebab munculnya suatu konflik. Sedangkan tokoh protagonis, merupakan tokoh yang mengalami konflik bersama tokoh antagonis.
3. Berdasarkan perkembangan, tokoh statis yaitu tokoh yang relative tetp tidak megalami perubahan dari mulai cerita sampai akhir. Sedangkan tokoh yang berkembang ialah tokoh yang mengalami perubahan seiring dengan konflik- konflik yang terjadi pada alur cerita.
e. Latar atau setting
Merupakan tempat terjadinya setiap peristiwa yang
berlangsung dalam alur cerita. Tak hanya itu, latar mencakup peralatan, waktu,
pakaian, budaya, serta yang berhubungan dengan kehidupan para tokoh dalam
cerita.
Petunjuk : Jawablah
pertanyaan di bah sinji berdasarkan wawaghahan “Kucing diancam
Mughidni”?
A. Soal
1.
Tentuko tema anjak wawaghahan sina?
2.
Tulisko tokoh protagonis anjak wawaghahan sina?
3.
Tulisko tokoh antagonis anjak wawaghahan sina?
4. Tulisko setting wawaghahan sina?
5. Api alur wawaghahan ?
jangan lupa tulis soal dan nama. Terimakasih. Wassalamualaikum...
Tidak ada komentar:
Posting Komentar